The MIT Center for Digital Business is a partnership in research between our corporate sponsors and MIT faculty. Each partnership revolves around research projects that are a one-to-one match between a faculty principal investigator and a single corporate sponsor. In every project, there is an equal value proposition for each participant – the sponsor has an expected economic benefit from the project outcome, and the faculty member has an equal expected academic benefit from the research. This matching approach is unique, and fits well with the mission of MIT – to conduct work that is both academically rigorous but also relevant to industry.
These 1
Digitalisierung erfordert neue Strategien und Prozesse
These 2
Die Digitalisierung wird die größte Revolution auf dem Arbeitsmarkt der Geschichte erst in den nächsten Jahren auslösen.
Unser Portfolio
Weiterbildung
Passgenaue Weiterbildungsangebote für Fach- und Führungskräfte in verschiedensten Formaten – vom Kurzseminar über E-Learning bis zum Masterabschluss
Forschung
Grundlagen- und anwendungsorientierte Forschung zum Verständnis und der Gestaltung der digitalen Transformation
Transfer
Wissenschaftliche fundierte Beratung unter Nutzung aktueller Forschungsergebnisse durch unsere Fachexperten
Solution Lab
Konzeption, Design und Prototyping innovativer digitaler Produkte und Geschäftsmodelle
Events
Networking, Austausch und Inspiration
LATEST NEWS
Prof. Dr. Reinhard Schütte
Prof. Dr. Frederik Ahlemann
![](https://www.center-for-digital-business.de/wp-content/uploads/Team.png)